2018. december 10. hétfő. Jelenleg 22865 tagja van közösségünknek.

Az alumni mint az intézményi brandépítés eszköze



2018.11.27. 12:19 | Utoljára módosítva: 2018.11.27. 12:19 Tulajdonos: Központi Alumni Portál
Nemzetközi alumni stratégia a felsőoktatási intézményekben címmel szervezett képzést a Tempus Közalapítvány 2018. november 6-án Budapesten. Az eseményen a Debreceni Egyetem Rendezvénykoordinációs és Alumni Központja és Nemzetközi Irodája is képviseltette magát.




A képzés témája a nemzetközi alumni stratégia kialakítása és megvalósítása volt, amely témára az egyik legnagyobb igény mutatkozik napjainkban a felsőoktatási intézményektől kapott visszajelzések alapján a Tempus Közalapítvány ismeretei szerint. Mivel nagyon sok magyar felsőoktatási intézmény a nemzetközi alumni kapcsolatok kialakítási fázisában áll, így a témát a kiemelkedően hasznos kategóriában helyezhetjük el. Az esemény előadója Sam Davies volt, aki a University of Brighton Jótékonysági és Alumni Elköteleződés Irodájának igazgatója (Director of Philanthropy and Alumni Engagement Office). Emellett a CASE (az egyik legnagyobb alumni kapcsolatokkal és az ehhez tartozó kommunikációval, fejlesztéssel, marketinggel foglalkozó szervezet a világon) szakértői központjának rendszeres önkéntes előadója, képzője. Sam tapasztalata az alumni irodák alapoktól való felépítésében, az adománygyűjtés és az alumni elköteleződés témájában egyedülálló.

A meghívott előadó a nemzetközi alumni stratégia építésénél kihangsúlyozta a felsővezetői elkötelezettséget, mint lényegi összetevőt annak fejlesztésében. Kiemelte továbbá azt is, hogy a széttagoltság – értve ezalatt adott esetben az egyetemi kari alumni, karrier alumni stb. együttes- és nem feltétlenül együttműködését – ennek a fejlődésnek az akadályát jelentheti, hiszen nem szerencsés egy intézményen belül külön-külön kapcsolatot tartani a hallgatókkal.

A délutáni műhelymunka során a képzés résztvevői is szót kaptak. A bemutatkozást helyzetjelentés követte a találkozón, ahol kiderült, hogy az alumni szervezetek a nemzetközi kapcsolataik fejlesztésének még csak a küszöbén állnak ugyan, de igyekeznek felzárkózni, ahogyan a Debreceni Egyetem is. A képzésen jelen voltak többek között az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem, a Semmelweis Egyetem, a Pécsi és Szegedi Tudományegyetem, az Eszterházy Károly Egyetem stb. képviselői is. Az intézményi hírnév öregbítésének folyamatában ugyanakkor nem mutat lemaradást egyetemünk, mely tendencia növekedését (is) céljai között tartja számon a DE Rendezvénykoordinációs és Alumni Központja (is). S bár hosszútávú befektetés mind az egyetemek, mind az egyetemeknek otthont adó országok számára a nemzetközi alumni kapcsolatok kiépítése és fenntartása, valamint fejlesztése – mégis kiemelten fontos szerepet játszik a brandépítésben, ezzel együtt a jövőbeni célok egyikét jelenti a Debreceni Egyetem Alumni Központjának bakancslistáján is.

Nánási-Molnár Anita